tirsdag 12. juni 2012

Kylling, reker med stekt ris


Denne må du bare prøve, den er enkel og veldig smakfull, Fullgod som en middag eller som en vennindekveld, jeg serverte bare hvitløksbaguett ved siden av, her kan du også lage en helt enkel salat til.
Hvis en ønsker mere smak kan en også tilsette frisk chili eller hvitløk. :)

Retten består av:
til 4 personer.
4 stk. kyllingfileter, skjæres opp i strimler.
1/2 stk. purre, deles langs vaskes godt og skjæres i skiver
1stk. paprika skjæres i treninger.
2 dl renset reker.
3stk. store champinjoner, renses deles og skjæres i skiver.
2 dl. frosne grønne erter.
4 dl ris kokes opp etter anvisning.
4 egg, haes i en bolle og vispes lett sammen.
Til krydder brukte jeg bare salt og grovmalt pepper, Jeg brukte litt olje og smør som jeg stekte alt sammen i.

Først stekte jeg kyllingbitene, stek de i to omganger så de ikke bare står og koker, ha i purre, paprika og champinjonger og la det steke litt, ha så i risen og ertene og la det steke litt. tilslutt hadde jeg i reker og den sammenvispede eggene, la det surre litt slik at eggene fester seg.
Ved servering brukte jeg soyasaus som vi hadde over.
dette smakte veldig godt, så absolutt å anbefale

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar