søndag 26. august 2012

Eplekake


Det er viktig å ha god hyttekos når en er på hytta. Jeg elsker å bake, og dette er en saftig og god eplekake, den holder seg godt i mange dager. kjenner en gutt som heter Morten som er helt avhengig av denne kaken, derfor hender det at jeg baker den til han og da er det tomt ganske raskt.
Dette er en oppskrift jeg fikk for mange år siden, når jeg tenker etter er det nærmere 30 år siden, av ei som heter Mary.

Eplekae
2 egg
2 dl farin
dette piskes godt

1 dl. melk
60 gr margarin
kokes opp og avkjøles:()

3 dl mel
2 ts bakepulver
siktes og blandes inn

jeg pleier å dobble oppskriften og da holder den til en form på 26-28 cm

3 epler ( jo mere du har i jo saftigere om ere eplesmak får den)
kanel
sukker

steketempratur er 200 grader
steketid ca. 3/4 time. legger gjerne over bakepapir etter en stund jeg for å slippe at den blir for mørk.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar