tirsdag 28. august 2012

1970 talls fest






Vi skulle på 1970 talls fest. Det er slik at Jan og hans søskenbarn treffes hvert annet år. De lager en komite for hver gang, Legger opp til underholdnig og oppgaver, det blir premieringer, mat og drikke og masse sosial samvær.
Da var det jo bare å begynne innhenting av klær og utstyr. Jeg ble konfirmert i sept. 1974 og hadde derfor smykker og ringer jeg hadde fått i konfirmasjonsgaver, så de var det bare og pusse opp igjen. Olaveske var noe de fleste jenter hadde på 70 tallet, det var populært, fikk vi ikke kjøpt vesker lagde vi de selv. Noe jeg gjorde til dette partyet også, Åletrange bukser med ekstrem sleng var jo også noe alle hadde, jeg husker det ble rene konkuransen om å komme på skolen med den største påsydde slengen i buksene, så jeg fant en bukse og sydde den om med sleng. Blusen skulle ha lange snipper, noe jeg også greide å få tak i. Poncho var også noe av et must på 70 tallet, jeg var heldig og fikk tak i en orginal poncho. Jeg greide også å få tak i et ukeblad som var datert 24 sept. 1974, og min konfirmasjonsdag var 26 sept. 1974. :) Så noe av det vi inntok mye og i mengder av på slutten av 70 tallet når jeg flyttet til Oslo var å gå på LaBoheme i Ullevålsveien og kjøpe Mateus rosevin. Husker at på alle border i lokalet sto det Mateus flasker med et stearinlys og brandt. :) Dette var livet.
Vi hadde en utrolig morsom og livlig kveld på alle måter. Platespillereren og masse gode 70 talls plater fant også veien til vårt party, noe vi alle hadde stor glede av utover i de små nattetimer. Gleder meg til om to år, for da skal Jan være sjef, kan jo bli spennede på mange måter det. hehe..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar