fredag 3. januar 2014

Kreklinglikør







Kreklinglikør måtte jeg prøve og lage siden det var så mye krekling rundt hytta i sommer. Da vi kom opp på hytta etter å ha vært hjemmom en helg sto det en bøtte til meg som Kaia og Joakim hadde plukket til meg:-) da var det bare å rense bærene, glass hadde jeg kjøpt på ØB i Sverige, sprit hadde jeg også vært innom polet og kjøpt. så var det bare å tilsette spirt og bær på glasset, fikk 4 store glass med bær og sprit. Dette lot jeg stå i 6 uker så silte vi av saften og tilsatte sukker. Og lot dette stå poå benken til like før jul, da jeg hadde det over på små flasker. Dette skulle være årets julekort, så jeg hadde tovede små klipte hjerter lagde et lite kort og hang rundt halsen på flaska. Likøren ble godt mottatt og smakte godt.:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar