tirsdag 18. mars 2014

Hjemmelaget snitzel







Hjemmelaget snitzel er noe jeg lager ofte, dette er både smakfullt og enkelt å lage.
Jeg kjøper hel eller Svin ytrefilet i Sverige, hvis jeg får kjøpt i  tykke skiver deler jeg de, så banker jeg de ned på begge sider. Så blander jeg fløte, egg, salt og pepper. Så har jeg strøkavring i en flat bolle. Så har jeg snitzlene i eggeblandinen, så over i strøet. I forveien har jeg varmet opp en panne med flytenede smør og olje, det krever litt olje til steking.
Så tar jeg en pose med frosne erter, og et par med finhakket løk, da bruker jeg den gule løken.  Så tar jeg frosne erter, løk, salt og pepper i en stekepanne med olje, så freser jeg dette sammen. 
Til dette serverer jeg poeter og sitronskive, dette blir smakfullt og saftig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar