lørdag 1. september 2012

sjal til mor




Var innom strikkebutikken en tur denne uka. Da så jeg et slik sjal ferdigstrikket i butikken, og bestemte meg for et slik ville jeg strikke til mor, hun har hatt det strevsomt i det siste og jeg synes hun fortjente en oppmuntring.
Kjøpte garn og bånd. Det garnet som ligger øverst er ikke samme farge som sjalet jeg har strikket nå.
Garnet heter Louisa Harding Simonetta trengte en bunt, det kostet kr. 68.- pr. bunt
De hadde også fått inn bånd sammen med garnet som passet sammen, så jeg kjøpte 4 meter av det, det er nok det dyreste båndet jeg har kjøpt før for det kostet kr. 60.- pr. meter.
sjalet strikket jeg slik ved å legge opp tre masker, og for hver gang jeg snudde la jeg opp en maske, slik gjorde jeg det helt til jeg hadde strikket ut nesten hele garnet, måtte jo ha litt igjen til felling av masker. Jeg brukte en ettermiddag til å strikke sjalet. Båndet sydde jeg på med symaskinen.
Gjett om hun ble glad for sjalet:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar