lørdag 20. oktober 2012

Kake, kort og blomst til Randi













Bake en bursdagskake er lenge siden jeg gjorde hjemme, men nå var det mammaen til Joakim som fyller år å da måtte jeg lage en kake til henne. Jeg baker alltid sukkerbrød selv dette ble stort 16stk. egg:)
Jeg kjøper alltid kremfløte i sverige mye billiger og mye bedre å piske, det flyter heller ikke ut slik som den norske, og ikke minst prisen da 15,70 sek. for en halv liter.
Jeg blander litt krem og vaniljepisk ( den må piskes først:) denne er kjempegod og billig 10.50 sek:)
i en bolle. begynner å fylle sukkerbrødet først med den blanda blandingen så legger jeg bærene, så tar jeg et nytt lag med ren pisket krem. sånn gjør jeg på hvert lag:) og tilslutt krem over hele kaka. Så setter jeg kaka i kjøleskapet og lar den stå gjærne natten over for så å legge over marsipanen.:) All pynten har jeg laget på forhånd.:) sommerfuglene tar jeg en pensel og litt konditorfarge og maler på litt detaljer setter så følerhorn på. Da bruker jeg støvbærere som jeg også bruker til blomster:)
Kortesken er et serviett og telyskort. Dette er en kjempefin gaveide, nbår en bare skalgi en liten oppmerksomhet. Så lagde jeg en lønnebladsbukett til henne, nå begynner det å bli dårlig med lønneblad så nå er det ikke mange flere jeg får gjort i år.:) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar