tirsdag 23. oktober 2012

Kjøttboller/Kjøttbrød Smakfulle






Jeg hadde lyst på noe med litt smak og som var litt saftig. Så vi fant en oppskrift på nettet, som jeg pynta litt på.:)
Jeg hadde 1,2kg Kjøttdeig av okse som jeg kjøpte på tilbud i går. Så jeg hadde alt i kjøkkenmaskinen. Tilsatte:
1 stor rødløk og 1 stor gul løk. finhakket det , og hadde det i stekepanna til den ble myk.
2 dl. brødrasp, har du ikke kan du bare kjøre litt loff i en foodprosesser.
ca 4dl. melk, den skal være myk og saftig deigen.
3ts. salt
3 ts grovmalt pepper
tok en god bunt med bladpersille som jeg finhakket ca. ( 8ss)

Blandet alt sammen godt i kenwooden min:)
Så lagde jeg kjøttboller av halvparten, tok den andre halpaten og hadde i en brødform som jeg hadde kledd med bakepapir innvendig. Og stekte den ved 200grader i ca. 40 min.

I dag bruke jeg poteter, frisk dampet blomkål, tyttebærsyltetøy, og fløtesaus og kjøttboller dette smakte godt:)

Kjøttbollene kan også, spes med finhakket chili, og finhakket vitløk og litt lime og ett egg eller to alt etter som hvor mye deig du har.. da blir det en litt annen smak. '
Til kjøttbollene kan du også lage en tomatsaus og ha pasta ved siden av da får du en helt annen rett. Så her er det flere muligheten av denne deigen:)
Av det jeg lagd ei dag har jeg fire middager, noe som er godt å ha litt i tilfelle vi har det litt travelt en dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar