onsdag 3. april 2013

Raklett





Raklett er noe jeg lager mye, noe som smaker godt og er enkelt og servere, samtidig som det er koselig å lage mat på denne måten Dette er ikke en raklett panne, men en bordgrill med grillspyd for grilling av pølser og kjøtt på spidd, det er to forskjellige stekeplater på denne. Denne fikk jeg i julegave til jul i 2011 av Jans datter Kaia og hennes samboer Joakim, jeg har ikke brukt denne mye, men nåp har jeg tatt den med på hytta, Så i påsken hade vi gjester og brukte denne, noe som falt i smak for alle sammen. Denne blir flittig brukt utover kjenner jeg, denne var super og steke kjøtt og grønnsaker på, super varm og holder godt på varmen, for å smelte ost satte jeg skåler under oppå grillspydene og dette fungerte perfekt.:-)

Til Raklett bruker jeg:

Kjøtt okse eller elg.
Bacon
Kyllingfileter alt kjøttet skjærer jeg i passe tykke strimler eller biter.

Champinjong som jeg skjærer i skiver
Parika som strimles
Løk som strimles
salat som strimles
kokt ris

Ost bruker jeg :
Cheddar
Port salutt eller ridderost.
og vanlig Norveigia ost
Disse skjærer jeg i tykke passe skiver.

Tilbehør:
Salt
pepper
kikkoman
Chili saus
Sweet and souer saus orginal.

Men her kan en jo bruke alle typer grønnsaker en liker.
det er også veldig godt med forskjellig fisk og scampi i stedet for fisk.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar