søndag 16. september 2012

Innbakte horn




Innbakte horn er enkle å lage. Og er godt å spise. Dette var noe jeg lagde mye da Solveig gikk på skolen de siste årene hjemme, Det var viktig at hun hadde med noe som var godt å spise og som smakte, vanlig mat pakke ble som regel liggende i sekken. De er jo alltid ferske for jeg puttet alle i fryseren og bare tok opp en som hun tok med i sekken og da var den tint når hun skulle spise den på skolen.
 Disse er gode kalde eller varmet opp i ovnen eller mikroen.

Oppskrift:
I disse kan du også bytte ut noe av hvetemeltet med litt grovere mel hvis du ønsker det.

200gr. margarin som smeltes
6 dl. melk
dette varmes opp sammen med smøret til fingervarmt
Ha alt det tørre i bollen
50 gr. gjær
2 ts salt
4 ts sukker
1 kg hvetemel

Fyll:
Skinke i strimler
Ost ( revet)
Her kan du også bruke Feks. taco kjøtt, syltetøy hvis du ønsker de litt søte til kaffen.

Til pensling bruker jeg ett egg som jeg pisker godt.

Bland så alt det tørre og våte sammen. la det kjøre i maskinen i ca 5 min, for da blander deigen seg godt sammen. La deigen stå og heve seg i ca. 40 min. Del deigen i to og kjevle ut en god rund leiv, del den i snipper og legg på fyll. og rull de sammen igjen og legg de på bertt til heving i ca 30 -40 min.
Jeg setter alltid ovnen på ca 100 grader før jeg begynner å bake, for da setter jeg deigene til heving oppå ovnen, da står de lunt og hever seg godt.
stekes i oven på 250 grader i ca 10 - 15 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar