fredag 14. september 2012

Reker med nudler




Denne uken har formen ikke vært god, og maten ikke smakt slik den pleier, så i kveld ville jeg lage noe som var lett og lage, som smakte, og som ikke ble for tungt å spise.

Oppskrift:
til 2 personer

150 gr. sukkererter
3 stk. vårløk
3 fedd hvitløk
1 stor chili
2 ts. frisk ingefær revet.
1 stk. søt paprika
kjøpte en stor pose reker som jeg skrelte når de hadde tint opp.
Stekte en hvitløksbaguett

Skjærte sukkererter i to, vårløken skjærte jeg i skiver. finhakket hvitløken og chilien. paprikaen skjærte jeg i strimler. .
Jeg kjøper eggnudler på asia mat, da jeg synes de er mye bedre, kokte opp en passelig megde, tok av vannet satte den til side.
Så begynte jeg med å frese alle grønnsakene i en wok panne, brukte olje til stekingen. Når de var freste opp hadde jeg over nudlene stekte dette sammen litt, hadde så over rekene til de fikk litt varme.
Når jeg serverte hadde jeg sweet chilisaus over, og hadde brød ved siden av. dette smakte veldig godt og kan anbefales.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar