mandag 23. juli 2012

Fiskekort/eske




Dette skulle bli en gave til Tor, tvillingbroren til Jan, Han liker også å fiske og lage mat, derfor kjøpte vi Smaken av Vega, som er en flott bok.Først målte jeg boka i begge retninger. Så begynte jeg å skjære ut til eske og lokk, og limte esken og lokket sammen. I bunnen av esken limte jeg arkene hvor jeg ville skrive en hilsen på.
Jeg kjøpte et ark med vann og bølger, hadde et stempeltrykk av en fisker i båt som jeg farget og klippet ut, satte limputer under for å få den litt opp fra vannet.
Arkene som jeg ellers har brukt er Kaiser Craft, Hunt og Gather collection, Fossic med fisker på ene siden som jeg klippte ut og limte på, Brukte også baksiden som var i blått for å lage litt effekt på det lyse vannet. Det andre arket jeg brukte heter Forage, her var det striper som jeg da valgte å bruke på sidene av esken . Trykte ut bokstaver i forskjellige brunfarger.
Fiskegarnet kommer fra Garastøl, som da selvfølgelig ikke var i bruk lenger da det var gammelt og ødelagt. Gjett om det luket fisk av det garnet når jeg kom hjem med det:) Det ble derfor vasket i litt salmiakk og såpe.:)  Garnet klipte jeg opp da en passelig bite limte det lett i kortet. Så tok jeg litt lim på fiskene jeg hadde klipt ut og limte de i garnet  slik at de så ut som om de er gått i garnet.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar