tirsdag 10. juli 2012

Rør sammen kake


Denne kaka er super enkel og lage, og faller i smak av alle. Har en dålig tid og vil ha en kake anbefaler jeg denne. Kan også serveres med is ved siden av.

Oppskrift:
100gr. margarin
2dl. sukker
2dl. hvetemel
1ts bakepulver
1ts vaniljesukker
2stk. egg¨

Smelt smøret og avkjøl det litt, bland alt sammen i en bolle og rør det godt sammen. Ikke piskes. Når jeg har fått deigen i formen strør jeg over frosne bringebær, og bruker en gaffel for å trykke de ned i deigen.

Her kan du bruke frosne bær, friske bær og de bærene du liker best:)

Jeg dobbler oppskriften og bruker en form på ca. 20-22 cm.
Smør formen, jeg bruker alltid bakepapir i bunnen på formene.
Kaken stekes på 175 grader i ca. 30 min. La den stå litt før du tar den ut av formen:)

Hvis du ønsker en glutenfri variant kan du bytte ut melet med 2dl. potetmel.

Håper den faller i smak hos deg også.:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar