lørdag 7. juli 2012

Vårruller


Jeg har hatt så lyst å lage vårruller, noe jeg ikke har laget før, forhørte meg med Kristine, Kaia og Grethe og fikk frem noen oppskrifter. Så gikk jeg til Asia mat her i Kongsvinger, og der er de alltid like hyggelige og hjelpsomme.
Så jeg blandet litt alle oppskrifter pluss det hun i butikken kom med.:) Og jammen ble de gode.
Jeg kokte ris og hadde sweet and soursaus og de nystekte vårrullene. Noe som smakte godt sammen.
Oppskrift:)
1pk. vårrullskinn 40stk. i pk.
2pk. kyllingkjøttdeig
1 stk. kålhode
2 stk. store løk
2stk. store chili
1 pose glassnudler
4 store gulrøtter
3stk. fedd hvitløk
frisk koriander
sortmalt grovt pepper
flaksalt
1pk. vårrullkrydder
Jeg stekte kyllingkjøttdeigen sammen med litt salt og pepper, tok den ut av pannen.
Finsnittet, kål, løk. rev gulrøttene, finhakket chili, hvitløk, hakket opp litt koriander, Ha i litt og heller smak deg frem. Glassnudlene tok jeg godt varmt vann fra springen i en bolle, hadde glassnudlene i og lot de ligge i 10 min, hadde de i en sil for å få av vannet, klippte de litt opp med saks.Så tok jeg alle grønnsakene i en wok panne og stekte de litt og smakte til med pepper, salt og vårrullkrydder.
Så blandet jeg inn kjøtt deigen.
Så begynte jeg å fylle fyll i hvert skinn og limte det sammen med eggehvite.
Hadde rapsolje i en kjele og kokte vårrullene:)
Jeg har prøvde å steke de i ovnen og det ble kjempebra. De ble sprø og gode. Da blir de jo enda sunnere og spise også for vi slipper oljen.:)
Jeg satte ovenen på ca 240grader, stekte de i ca 15-20 minutter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar