mandag 2. juli 2012

Grillspyd med svinekjøtt/oksekjøtt



Grillspyd er morsomt og lage, kan stekes i ovenen, i stekepanna eller på en grill.:)
Her har jeg brukt svinekjøtt og oksekjøtt. Men jeg bruker også svinekjtt og scampi noen ganger og det er like smakfullt:)
Marinaden er:
Søt soyasaus, salt soyasaus, chili, vitløk, vårløk,chili, vårløk og chili finhakkes, litt sitronsaft, litt salt, og sursøt chilisaus. Jeg lager marinaden i god tid og lar den stå og smaksette seg litt, så heller jeg marinaden i en pose, legger kjøttet oppi posen, og lar den ligge på benken i to til tre timer i forveien:) snu litt på posen med jevne mellomrom. Legg grillpinnene i vann i ca 5 min. før du trer på kjttet:)
Salat:)
Så dampet jeg opp litt broccoli i litt vann, salt, og smør, avkjølte det under kaldt vann. Hadde så i tomater, ruccola, reddikker, rødløk,agurk, lagde en dressing av sitronsaft, basimicosaus, salt og litt pepper. Og hell dette over salaten litt i forveien.:)
Her serverte jeg med bakt potet, men jeg lagde også litt potetsalat.
Oppskriften er:
Kokte avkjølte poteter
litt finhakket sylteagurk
Finhakket rødløk
finhakket purre.
her kan jeg også bruke finhakket dill og persille. men da jeg har ei som ikke er glad i det lager jeg uten.'
salt, hvitpepper, kraft av sylteagurk og hvis du har kan du også ha litt annanaskraft.
Seter rømme/cremefresh og fløte upisket.
Lykke til:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar