fredag 7. desember 2012

Pannerte nakkekotletter






Denne retten var super god, anbefales hvis du har lyst på noe med smak i:)

Oppskrift:
Svinekotletter det du trenger:)
1 egg
2 dl brødrasp, kan hende du bør ha i litt mere.
1 ts salt
1/2 ts pepper
2 ss revet parmesan ( kan hende du vil ha i litt mere )
Frisk Rosmarin og frisk timian Hadde i ca. 4ss.
smør til steking.
Det første jeg gjorde var å tørke av kotlettene. renset og hakket opp timian og rosmarin,
rev opp permesan,
Så vispet jeg egget  godt i en bolle som jeg fikk vendt kotletten nedi. Så blandet jeg brødrasp, revet permesan, salt pepper og urtene og blandet det godt sammen i en bolle slik at jeg fikk vendt kotlettene godt sammen med blandningen,
Så kokte jeg opp blomkål, gulrøtter og litt brokkoli. så det ble en passe mengde gr. saker. Så laget jeg en hvit tykk saus brukte da litt gr.saksvann og melk.og hadde i hvitpepper og salt.
Da alt nesten var ferdig satte jeg på stekepannen varmnet den godt opp hadde i kotlettene skrudde ned varmen litt så de ikke ble brent, men stekte, må regne med litt tid på det da de blir ganske tykke.ca. 15 min.
Så serverte jeg det. Smakfult og godt var det. Vil ha mere av dette var Jans kommentar:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar