søndag 2. desember 2012

Tovede hjerter med vatt








fikk lyst å prøve noe nytt i toving, hjerter er blitt så populært så jeg hadde lyst å lage noen pene hjerter til å henge opp.
Jeg strikket et stykke flak på ca 46 cm x 65cm. jeg la opp 50 masker og strikket opp 3 bunter med Iglo garn på pinner nr. 7. Strikket rett en omg, og vrangt en omg. slik gjentok jeg til jeg var ferdig, felte løst av.
La strikketøyet i vaskemaskinen min på 40 grader og en times vask.  Fikk da et flak (stoff) som var helt rett og fint i alle retninger. Lot dette ligge å tørke over natten.
Så klipte jeg ut papirhjertemaler. Som jeg festet oppå stoffet klipte rundt.
Tok så å satte to og to sammen, og sydde tungesting rundt hele hjertet, og fylte de med vatt før jeg lukket de.
Sydde så en knapp og bånd i hvert hjerte. Båndene kommer fra Søstrene Grene.
Det ble noen (stoff) rester igjen, disse klipte jeg små hjerter, som jeg kan bruke når jeg skal lage kort. Disse var enkle og morsomme og lage. Noe jeg skal lage flere av, disse er jo også supre som små gaver:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar